Jeśli korzystasz z systemu Windows 11, na pewno nieraz natknąłeś się na irytujący komunikat o synchronizacji usługi Onedrive, który pojawia się znikąd. Na szczęście Microsoft umożliwia wyłączenie lub usunięcie go z systemu operacyjnego. W tym artykule poznasz 6 sposobów na wyłączenie usługi OneDrive w systemie Windows 11. Możesz jeszcze bardziej zwiększyć swoją produktywność w Windows 11, korzystając z jego ukrytych funkcji.
Wyłączanie usługi Microsoft OneDrive w systemie Windows 11
Usunięcie uprawnień dla aplikacji działających w tle i zakończenie działania aplikacji
Jeśli nie chcesz odinstalować aplikacji OneDrive z systemu, ale chcesz uniknąć jej automatycznego uruchamiania, musisz ręcznie zakończyć jej działanie i uniemożliwić jej działanie w tle. Wykonaj poniższe kroki, aby łatwo to naprawić.
Otwórz aplikację Ustawienia.
Rozwiń Aplikacje na lewym pasku bocznym i kliknij Aplikacje i funkcje.
Wyszukaj aplikację OneDrive i otwórz jej właściwości, klikając Opcje zaawansowane.
Ustaw opcję Zezwolenie dla aplikacji w tle na Nigdy i przewiń stronę w dół.
Kliknij przycisk Zakończ, aby zamknąć wszystkie działające instancje w systemie.
To wszystko. OneDrive nie będzie teraz działał samodzielnie, dopóki nie otworzysz go ręcznie.
Usuwanie usługi OneDrive z usług uruchamiania systemu Windows
Usługi startowe systemu Windows zawierają listę aplikacji, które są uruchamiane zaraz po starcie systemu. Usunięcie aplikacji OneDrive z usług uruchamiania sprawi, że nie będzie się ona automatycznie uruchamiać przy starcie systemu. Dzięki temu aplikacja nie będzie wysyłać do użytkownika żadnych niepotrzebnych powiadomień o synchronizacji. Wykonaj poniższe kroki, aby szybko rozwiązać ten problem.
Otwórz aplikację Ustawienia.
Kliknij na Aplikacje, aby rozwinąć opcje i wybierz opcję Uruchamianie.
Zlokalizuj aplikację OneDrive i wyłącz ją.
Odinstaluj aplikację Microsoft OneDrive
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na uniknięcie niepotrzebnych powiadomień o synchronizacji z OneDrive jest odinstalowanie aplikacji z systemu. Wykonaj poniższe kroki, aby usunąć aplikację Microsoft OneDrive z systemu Windows 11.
Otwórz aplikację Ustawienia na swoim urządzeniu.
Na lewym pasku bocznym rozwiń Aplikacje, a następnie kliknij Aplikacje i funkcje.
Przewiń w dół, aby znaleźć aplikację OneDrive i kliknij znajdującą się przed nią ikonę z trzema kropkami.
Kliknij przycisk Odinstaluj, aby usunąć aplikację z systemu.
Wyłączanie OneDrive za pomocą Edytora zasad grupy
Edytor zasad grupy to narzędzie administracyjne systemu Windows, które pomaga użytkownikowi spersonalizować działanie systemu Windows i ważnych usług. Za pomocą tego narzędzia można wyłączyć usługę OneDrive do przechowywania plików. Dzięki temu aplikacja nie będzie wysyłać żadnych powiadomień o synchronizacji.
Otwórz okno Uruchom, naciskając jednocześnie klawisze Windows + R.
Wpisz "gpedit.msc" i naciśnij klawisz Enter.
Przejdź do następującej ścieżki:
Konfiguracja komputera> Szablony administracyjne> Składniki systemu Windows> OneDrive
Kliknij dwukrotnie na Zapobiegaj korzystaniu z usługi OneDrive do przechowywania plików, aby otworzyć ustawienia.
Zmień ustawienia na Wyłączone i kliknij Ok.
Wyłączenie usługi OneDrive za pomocą edytora rejestru
Innym skutecznym sposobem na wyłączenie aplikacji Microsoft OneDrive jest skorzystanie z Edytora rejestru. Wykonaj poniższe proste czynności, aby uzyskać szybką naprawę.
Otwórz okno Uruchom, naciskając jednocześnie kombinację klawiszy Windows + R.
Wpisz "regedit" i naciśnij klawisz Enter.
Kliknij "tak", gdy zostaniesz poproszony o przyznanie uprawnień administratora.
Jeśli w tym miejscu nie można znaleźć folderu OneDrive, należy go utworzyć w katalogu Windows.
Kliknij prawym przyciskiem myszy folder Windows i kliknij Nowy, a następnie wybierz Klucz.
Nadaj kluczowi nazwę OneDrive.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na nowo utworzony klucz, kliknij Nowy, a następnie wybierz DWORD (wartość 32-bitowa).
Zmień nazwę tej wartości DWORD na DisableFileSyncNGSC, a następnie kliknij ją dwukrotnie, aby ustawić jej wartość.
Wprowadź wartość 1 i zapisz zmiany.
To wszystko. Udało się wyłączyć synchronizację plików w usłudze OneDrive w systemie Windows 11.
Dodatek: Użyj Wiersza poleceń, aby zabić i odinstalować OneDrive
Jeśli nie chcesz zagłębiać się w szczegóły techniczne, aby odinstalować aplikację, możesz bezpośrednio spróbować wymusić zamknięcie i odinstalowanie procesu OneDrive, aby usunąć go z systemu Windows 11.
Otwórz okno Uruchom, naciskając kombinację klawiszy Windows + R. Wpisz cmd i naciśnij klawisz Enter.
Wpisz cmd i naciśnij klawisz Enter.
Wprowadź kolejno następujące 2 polecenia:
Dla systemu 32-bitowego: taskkill /f /im OneDrive.exe
%SystemRoot%System32OneDriveSetup.exe /uninstall
Dla systemu 64-bitowego: taskkill /f /im OneDrive.exe
%SystemRoot%SysWOW64}OneDriveSetup.exe /uninstall
Pierwsze polecenie spowoduje wymuszenie zamknięcia procesu, a drugie - jego odinstalowanie.
Po wykonaniu drugiego polecenia otrzymasz od OneDrive wyskakujące okienko dezinstalatora, aby odinstalować aplikację. Aby całkowicie odinstalować aplikację, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w oknie deinstalatora.
Gratulacje. Pomyślnie odinstalowałeś aplikację OneDrive w systemie Windows 11.