6 sposobów na wyłączenie usługi Microsoft OneDrive w systemie Windows 11


Sprawdź ofertę akcesoriów do smartfona

Powerbank Hama Power pack Supreme 24HD 24000 mAh Kup teraz
Słuchawki bezprzewodowe Hama „Spirit Pure“ Bluetooth IPX5 czarne Kup teraz
Uchwyt na telefon Hama Uniwersalny uchwyt rowerowy GSM, 5 – 9 cm Kup teraz

Jeśli korzystasz z systemu Windows 11, na pewno nieraz natknąłeś się na irytujący komunikat o synchronizacji usługi Onedrive, który pojawia się znikąd. Na szczęście Microsoft umożliwia wyłączenie lub usunięcie go z systemu operacyjnego. W tym artykule poznasz 6 sposobów na wyłączenie usługi OneDrive w systemie Windows 11. Możesz jeszcze bardziej zwiększyć swoją produktywność w Windows 11, korzystając z jego ukrytych funkcji.

Wyłączanie usługi Microsoft OneDrive w systemie Windows 11

Usunięcie uprawnień dla aplikacji działających w tle i zakończenie działania aplikacji

Jeśli nie chcesz odinstalować aplikacji OneDrive z systemu, ale chcesz uniknąć jej automatycznego uruchamiania, musisz ręcznie zakończyć jej działanie i uniemożliwić jej działanie w tle. Wykonaj poniższe kroki, aby łatwo to naprawić.

  • Otwórz aplikację Ustawienia.
  • Rozwiń Aplikacje na lewym pasku bocznym i kliknij Aplikacje i funkcje.
  • Wyszukaj aplikację OneDrive i otwórz jej właściwości, klikając Opcje zaawansowane.
  • Ustaw opcję Zezwolenie dla aplikacji w tle na Nigdy i przewiń stronę w dół.
  • Kliknij przycisk Zakończ, aby zamknąć wszystkie działające instancje w systemie.
  • To wszystko. OneDrive nie będzie teraz działał samodzielnie, dopóki nie otworzysz go ręcznie.

Usuwanie usługi OneDrive z usług uruchamiania systemu Windows

Usługi startowe systemu Windows zawierają listę aplikacji, które są uruchamiane zaraz po starcie systemu. Usunięcie aplikacji OneDrive z usług uruchamiania sprawi, że nie będzie się ona automatycznie uruchamiać przy starcie systemu. Dzięki temu aplikacja nie będzie wysyłać do użytkownika żadnych niepotrzebnych powiadomień o synchronizacji. Wykonaj poniższe kroki, aby szybko rozwiązać ten problem.

  • Otwórz aplikację Ustawienia.
  • Kliknij na Aplikacje, aby rozwinąć opcje i wybierz opcję Uruchamianie.
  • Zlokalizuj aplikację OneDrive i wyłącz ją.

Odinstaluj aplikację Microsoft OneDrive

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na uniknięcie niepotrzebnych powiadomień o synchronizacji z OneDrive jest odinstalowanie aplikacji z systemu. Wykonaj poniższe kroki, aby usunąć aplikację Microsoft OneDrive z systemu Windows 11.

  • Otwórz aplikację Ustawienia na swoim urządzeniu.
  • Na lewym pasku bocznym rozwiń Aplikacje, a następnie kliknij Aplikacje i funkcje.
  • Przewiń w dół, aby znaleźć aplikację OneDrive i kliknij znajdującą się przed nią ikonę z trzema kropkami.
  • Kliknij przycisk Odinstaluj, aby usunąć aplikację z systemu.

Wyłączanie OneDrive za pomocą Edytora zasad grupy

Edytor zasad grupy to narzędzie administracyjne systemu Windows, które pomaga użytkownikowi spersonalizować działanie systemu Windows i ważnych usług. Za pomocą tego narzędzia można wyłączyć usługę OneDrive do przechowywania plików. Dzięki temu aplikacja nie będzie wysyłać żadnych powiadomień o synchronizacji.

  • Otwórz okno Uruchom, naciskając jednocześnie klawisze Windows + R.
  • Wpisz "gpedit.msc" i naciśnij klawisz Enter.
  • Przejdź do następującej ścieżki:

Konfiguracja komputera> Szablony administracyjne> Składniki systemu Windows> OneDrive

  • Kliknij dwukrotnie na Zapobiegaj korzystaniu z usługi OneDrive do przechowywania plików, aby otworzyć ustawienia.
  • Zmień ustawienia na Wyłączone i kliknij Ok.

Wyłączenie usługi OneDrive za pomocą edytora rejestru

Innym skutecznym sposobem na wyłączenie aplikacji Microsoft OneDrive jest skorzystanie z Edytora rejestru. Wykonaj poniższe proste czynności, aby uzyskać szybką naprawę.

  • Otwórz okno Uruchom, naciskając jednocześnie kombinację klawiszy Windows + R.
  • Wpisz "regedit" i naciśnij klawisz Enter.
  • Kliknij "tak", gdy zostaniesz poproszony o przyznanie uprawnień administratora.
  • Przejść do następującej ścieżki:

Computer>HKEY_LOCAL_MACHINE>SOFTWARE>Policies>Microsoft>Windows>OneDrive

  • Jeśli w tym miejscu nie można znaleźć folderu OneDrive, należy go utworzyć w katalogu Windows.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy folder Windows i kliknij Nowy, a następnie wybierz Klucz.
  • Nadaj kluczowi nazwę OneDrive.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na nowo utworzony klucz, kliknij Nowy, a następnie wybierz DWORD (wartość 32-bitowa).
  • Zmień nazwę tej wartości DWORD na DisableFileSyncNGSC, a następnie kliknij ją dwukrotnie, aby ustawić jej wartość.
  • Wprowadź wartość 1 i zapisz zmiany.
  • To wszystko. Udało się wyłączyć synchronizację plików w usłudze OneDrive w systemie Windows 11.

Dodatek: Użyj Wiersza poleceń, aby zabić i odinstalować OneDrive

Jeśli nie chcesz zagłębiać się w szczegóły techniczne, aby odinstalować aplikację, możesz bezpośrednio spróbować wymusić zamknięcie i odinstalowanie procesu OneDrive, aby usunąć go z systemu Windows 11.

  • Otwórz okno Uruchom, naciskając kombinację klawiszy Windows + R. Wpisz cmd i naciśnij klawisz Enter.
  • Wpisz cmd i naciśnij klawisz Enter.
  • Wprowadź kolejno następujące 2 polecenia:

Dla systemu 32-bitowego: taskkill /f /im OneDrive.exe

%SystemRoot%System32OneDriveSetup.exe /uninstall

Dla systemu 64-bitowego: taskkill /f /im OneDrive.exe

%SystemRoot%SysWOW64}OneDriveSetup.exe /uninstall

  • Pierwsze polecenie spowoduje wymuszenie zamknięcia procesu, a drugie - jego odinstalowanie.
  • Po wykonaniu drugiego polecenia otrzymasz od OneDrive wyskakujące okienko dezinstalatora, aby odinstalować aplikację. Aby całkowicie odinstalować aplikację, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w oknie deinstalatora.
  • Gratulacje. Pomyślnie odinstalowałeś aplikację OneDrive w systemie Windows 11.